بدترین عملکرد بازار سنگ آهن در هفته ی گذشته
نوشته شده توسط : آهن پرایس

اخبار بازار سنگ آهن حاکی از سقوط قیمت ها در این بازار است. بد ترین عملکردی که بازار سنگ آهن از ماه می سال گذشته تا کنون داشته است، مربوط به معاملات سنگ آهن در هفته ی اخیر است که در آن شاهد کاهش قیمت 12درصدی در تحویل های فوری بار بودیم. گفتنی است که طولانی ترین رکورد سیر نزولی قیمت ها در بازار سنگ آهن چین، مربوط به هفته ی گذشته می باشد که در طی آن برای چهارمین هفته ی متوالی شاهد سقوط قیمت ها در 5 ماه اخیر بودیم. لازم به ذکر است که در بورس سنگاپور چین نیز قیمت سنگ آهن با کاهش 10درصدی به ثبت رسید.

از جمله عوامل دیگری که منجر به ضربه بیشتری به بازار سنگ آهن شد،پایین آمدن رتبه ی اعتباری کشور چین توسط یم سازمان اعتبار سنجی – اعمال تحریم های آمریکا و تهدید های کشور کره شمالی بود. در حال شرایطی در بازار سنگ آهن چین به وجود آمده است که باعث شده تا کارخانه ها به دلیل کاهش قیمت های اخیر، تمایلی به خرید یا افزایش ذخایر سنگ آهن نداشته باشند. یکی از مهم ترین عواملی که باعث خارج شدن بازار از حالت توازن شده است، افزایش میزان صادرات می باشد.

بر اساس اعلام شرکت متال بولتن، سنگ آهن با عیار ۶۲ درصد برای تحویل فوری به بندر کینگدائو، روز جمعه ۳.۸ درصد کاهش یافت و به ۶۳.۵۶ دلار در هر تن رسید. همچنین لازم به ذکر است که شاهد کاهش قیمت ها بصورت هفتگی از اوایل ماه اکتبر تا کنون بوده ایم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: